Monday, March 23, 2009

teka teki dariku utk mu

STICKY MODE

selamat berhujung minggu semua....erm,,,lieya sbnrnya xtaw nk wat entry ape...godek punya godek kt tenet jumpa la satu benda alah ni...korang taw tak ape benda nye?? of cos la taw kan...dah tajuk nya gedabak besar kat atas tuh...sendiri mau ingt la...haha...yea..sungguh bijak kawan2 ku sekalian...lieya nk bg teka teki kat uols...silalah jawab yer...actually teka teki ni saje je nk uji minda korang sume...lieya tak de wat contest pape pn...bajet tak de maa nk bg present...sowy...hiks...so, sila la uji minda kalian dgn soalan di bawah ni k...layannnn....zaaassss...(ops cam melodi laks...)ahaks.....=)

1) Semua haiwan jadi monyet,monyet jadi apa?

2) Antara ekor lembu dengan ekor tikus... ekor mana
yg lebih pjg & kenapa?

3) Dari banyak banyak burung, burung mana jaga
atuknya sendiri?

4) kalu bas kemalangan n bas tu terjatuh ke dalam
sungai, apa yang masih hidup lagi walaupun bas tu
dalam air...?

5) apa yang paling pandai dalam makmal?

6) Kumpulan Orang Asli Paling Berjaya?

7) Kumpulan Rock yang Paling wangi?


haa...ops lupa lak nk bg jawapan bg teka teki nie...tp sbnrnya lieya saje je tak nak bg taw jawapannya lg..insyaallah lg 2 atau 3 ari lg ada la jawapannya...so, kepada kwn2 kesayangan ku sekalian silalah menjawab dgn hati yg tenang ye...jgn la tensyen..lalala....jawapan die biasa2 sajork...bkn susah pown....hehe...selamat menjawab...hehe.....



salam sayang
~~lieya lieyani~~

13 hati berbisik:

lea said...

gile susah soklan teka teki ni..
cepat la kasik jawapan..
dh malas nak pk dh..
hehehehe

@t00neY r00neY® said...

aku terai eh...

1) monyet jadi hairan?

2) ekor tikus sbb die seekor...haih..tatau ler

3) burung ape?burung murai...burung ape?burung murai...

tatau ler

5) bangkai bas?

7) tikus!

8) Pos dipang

9) Kumpulan Parfume..

aku tatau la...

apesal soklan nyer no xsequence?

lieya shayunk said...

to lea: nak taw jawapan kena tungguuu......hehe...;p

lieya shayunk said...

to tooney rooney: tQ sbb sudi menjawab teka teki ni...actually jwpn tu x slh tp nk taw jwpnnya kena la tgguuuu.....hehe..

vInA said...

haiyaa..mls je nk p ptg2 mcm nih..
ahaha..
nx tym la i try pk kalo i rajin! bluek!

Pujangga Asmara said...

1) Monyet Jadi Hairan...

2) Ekor Lembu Sebab Senang Dia Nak Halau Lalat yang Hinggah Kat Badan Dia Masa Dia Tengah Menjamu Selera(Makan Rumput).

3) Burung Belatuk.. Hehehe..

4) Ikan Dalam Sungai Tu.. Hahah..

5) Emakmal.. Ekekeke..

6) Tak Taw..

7) Lagi Lah Tak Taw..

Dee said...

malasnya jwb soklan teka-teki ni..tgu jwpan lieya jelah..hehehe..

sEr0ja said...

wei nk wat teka-teki...
sticky mode lok tu...
kena la bg adioh...
penat org mikir tau d0p..
aku pon mls nk pikir...
tnggu je jwpn mg..=P
laen la ada adioh..bru org semangat peroh otok..hahahaha...

Qasehku said...

Huhu sush jer yang soklan tue..

LeenA said...

sori tumpang lalu...nk share jwpn boleh??

1= monyet jadi byk
2= ekor tikus sbb dia cecah tanah.. ekor lembu tak cecah tanah
3=burung belatuk
4= road tax
5= termometer sbb dia byk degree
6= O.A.G. (org asli gombak
7= Kumpulan MAY (sabun MAY)

Mama Mya said...

x sabor tunggu jawapannye hihihi

mama mya
http://www.quefamili.com

Pujangga Asmara said...

Bila Nak Dapat Jawapannyer Nih!! Hahaha.. Dah Lama Tunggu..


Pujangga Asmara

lieya shayunk said...

to all my friends: thnx for ur answer...i really appreciate it...